چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ |۱۴ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 18, 2024
حجت الاسلام "روح الله بدخشانی

حوزه/مدیر مذاهب اسلامی جامعه المصطفی معتقد است فلسطین امروزه نه تنها مسئله اول جهان اسلام بلکه مسئله اول انسانیت است.

به گزارش خبرگزاری حوزه:حجت الاسلام "روح الله بدخشانی" مدیر مذاهب اسلامی جامعه المصطفی در افغانستان در دهمین وبینار سی و هشتمین کنفرانس وحدت اسلامی که امروز (سه شنبه) برگزار شد با تشکر از دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به خاطر برگزاری کنفرانس‌هایی حول محور تقریب مذاهب اسلامی و مقاومت مردم مظلوم فلسطین، گفت: مقاومت مردم مظلوم فلسطین وحدت بخش امت‌ اسلامی است.

وی ادامه داد: دنیا شاهد بزرگترین جنایات بشری در غزه است که زبان از وصف آنها عاجز است. رژیم غاصب اسرائیل از هیچ جنایتی در حق مردم مظلوم فلسطین کوتاهی نکرده است.

جنایات رژیم صهیونیستی برای مردم آشکار شده است

مدیر مذاهب اسلامی جامعه المصطفی با بیان اینکه مجروحین غزه در شرایط بدی به سر می‌برند و مردم فلسطین با کمبود دارو و مواد غذایی روبه‌رو هستند، خاطر نشان کرد: مردم مظلوم غزه یا از گرسنگی جان می‌دهند یا زیر بمب‌هایی که رژیم اشغالگر قدس بر سر آنان می‌ریزد. با وجود تمام این سختی‌ها جوانان مومن فلسطینی با جان خود در برابر دشمن تا دندان مسلح مقاومت می‌کنند و شعار"هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة" سر می‌دهند.

بدخشانی افزود: علمای بزرگ اسلام از شما سوال می‌پرسم؛ آیا مسلمانان در برابر برادران و خواهران فلسطینی خود در غزه وظیفه‌ای ندارند؟ ای آزادگان جهان و ای وجدان‌های بیدار، مردانگی و غیرت شما کجاست؟ ای اندیشمندان گرامی، مسئله فلسطین تنها مربوط به مسلمانان نمی‌شود بلکه یک مورد انسانی است. عمق فجایع آنچنان دردناک است که اگر هر فردی آن را مشاهده کند، تحت تاثیر قرار گرفته و ناراحت می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری تظاهرات مردم دنیا اعم از کشورهای اسلامی، غربی و اروپایی علیه جنایات رژیم صهیونیستی درحق مردم مظلوم فلسطین، تصریح کرد: تمامی این‌ها به برکت مقاومت و ایستادگی مردم و جوانان فلسطین است که سختی‌ها و خطرات را به جان می‌خرند و در برابر دشمن صهیونیستی ایستادگی می‌کنند.

مدیر مذاهب اسلامی جامعه المصطفی معتقد است که فلسطین می‌تواند محور وحدت امت اسلامی و حتی آزادگان، عدالت طلبان و کسانی که وجدان پاک دارند، باشد.

بدخشانی گفت: بسی جای تأسف است که مسلمان‌ها و کشورهای اسلامی در قبال جنایات غزه و رژیم صهیونیستی به وظایف خود عمل نکردند.‌ رژیم صهیونیستی با حمایت استکبار جهانی و آمریکا دست به جنایات ضدبشری علیه برادران مسلمان ما زده‌اند. آیا دولت‌های اسلامی به مردم مظلوم غزه کمک می‌کنند؟ آیا به رژیم صهیونیستی فشار وارد کردند تا دست از حملات وحشی‌های خود بردارد؟ آیا تجارت خود را با اسرائیل قطع کرده اند؟متاسفانه جواب این سوالات خیر است.

در اسلام مرز جغرافیایی وجود ندارد

وی تاکید کرد: کشورهای اسلامی و مسلمانان به وظایف خود در قبال مردم فلسطین عمل نکردند؛ در صورتی که تمامی مسلمانان وظیفه دارند به مردم مظلوم فلسطین کمک کنند و آنها را تنها نگذارند.

مدیر مذاهب اسلامی جامعه المصطفی ادامه داد: به برادران و خواهران ایمانی خود می‌گویم آیا ما از تعالیم اسلامی نیاموخته‌ایم که در اسلام مرزی جغرافیایی وجود ندارد؟ چرا که مرز اسلام تا جایی امتداد دارد که مسلمانی از ما کمک بطلبد.

بدخشانی با بیان اینکه وظیفه ما مسلمانان این است که از مردم مظلوم فلسطین حمایت کنیم، گفت: نباید در مورد فلسطین بی‌تفاوت بود.

اتحاد در برابر رژیم صهیونیستی

وی با اشاره به اینکه اگر مسلمانان در برابر رژیم غاصب اسرائیلی متحد شوند، قطعاً پیروز میدان خواهند شد، گفت: اولین اقدام موثر "تحریم همه جانبه اسرائیل" است. نبرد با صهیونیست یک جنگ تمدنی است.

مدیر مذاهب اسلامی جامعه المصطفی، ترور شهید هنیه را ناشی از استیصال رژیم صهیونیستی دانست و در پایان خطر نشان کرد: این اقدام ثابت کرد که اسرائیل، تروریستی بیش نیست و این رژیم با حمایت و اطلاعات آمریکا میهمان جمهوری اسلامی ایران را به شهادت رساند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha